Seksiseuraa turussa suomi pornotähti homo

seksiseuraa turussa suomi pornotähti homo

Laaja kohuartikkeli herätti paljon keskustelua sen ajan Suomessa. Homous oli virallisesti yhä rikos ja luokiteltu sairaudeksi. Yleiset asenteet homoutta kohtaan olivat jyrkkiä.

Mutta Nissiselle ja monille muille suomalaisille homoille artikkelin julkaisun jälkeen tapahtuneet asiat osoittautuivat merkittäväksi käänteeksi. Se oli itselleni sellainen rohkaiseva hetki.

Että ei tässä ihan yksin ollakaan. Pari päivää kohujutun jälkeen ruotsinkielisessä Hufvudstadsbladetissa julkaistiin laaja maksettu mainos, jossa suuri joukko kulttuurivaikuttajia ja esimerkiksi tiedemiehiä paheksui iltapäivälehden kohujuttua ja sen välittämää kuvaa homoudesta. Että ei tässä ihan yksin ollakaan, muistelee Nissinen. Ihmisoikeusasiat nousivat entistä näkyvämmin poliittiselle agendalle ja monet yhden asian liikkeet saivat huomiota, kuten esimerkiksi huono-osaisten vähemmistöjen asiaa ajanut Marraskuun liike ja feministinen Yhdistys 9.

Samoihin aikoihin perustetiin seksuaalivähemmistöjen asiaa ajava Psyke r. Ylioppilaskirjoitusten aikaan nuori Nissinen tunsi ja lukujen taitteessa tarpeen tavata muita homoja. Tuon ajan Suomessa se ei ollut aivan yksinkertaista. Viralliset ja yleisesti tunnetut kokoontumispaikat puuttuivat, yhteistä mediaa ei ollut, ja suuri osa seksuaalivähemmistöjen toiminnasta tapahtui salassa.

Nissinen kuitenkin löysi Helsingin Sanomista ilmoituksen, jossa mainostettiin lehteä nimeltä "96". Se oli Suomen ensimmäinen seksuaalivähemmistöjen lehti.

Mainoksessa kerrottiin, että lehteä voisi ostaa tietystä tupakkakaupasta Helsingin Kalevankadulta. Sinne suuntasi myös nuori Nissinen.

Myyjä otti tiskin alta A5-kokoisen lehden ja sujautti sen ruskeaan kirjekuoreen. Maksoin lehden ja menin kotiin lueskelemaan sitä. Myös Nissinen löysi lehden avulla ensimmäiset kumppaninsa. Lehdessä oli myös artikkeleita seksuaalivähemmistöjä koskevista asioista sekä "eroottista kuvastoa".

Varsinainen pornolehti se ei kuitenkaan ollut. Siellä puiden siimeksissä kaverit seisoskelivat ja katselivat toisiaan. Noihin aikoihin Helsingissä homomiehillä oli myös toisenlainen tapa tavata toisiaan. Mäntymäen kalliot olympiastadionin läheisyydessä kuhisivat etenkin viikonloppuisin ja öisin hiljaisia miehiä, jotka olivat etsimässä seuraa. Myös Nissinen sai kuulla paikasta Psyke r. Joku meni pyytämään tupakkaa ja jutustelemaan toisen kanssa. Aluksi se oli hirveän pelottavaa, mutta kyllä siinä oli oma viehätyksensä.

Homokulttuuri oli siis visusti piilossa ihmisten katseilta. Salailu johti monen kohdalla kaksoiselämään. Oli "yöminä" ja "päiväminä". Puistoihin liittyi aina myös väkivallan riski, Nissinen muistelee. Mutta Mäntymäellä kokoonnuttiin muutenkin kuin seuran etsimisen merkeissä. Nissisellä ja muutamalla muulla nuorella miehellä oli tapana istuskella läheisellä asvalttikentällä kesäöinä ja haaveilla yhdessä. Että olisi sellainen yhteiskunta, jossa voitaisiin ihan normaalisti tavata toisiamme.

Osa näistä miehistä lähti asvalttikentällä syntyneiden ajatusten kanssa myöhemmin perustamaan Seksuaalinen tasavertaisuus ry Setaa. Myös Nissinen oli aktiivisesti mukana, kun vuonna yhdistys perustettiin.

Että ei ole siellä kellarissa vaan kaduilla näkyvissä, eikä kanna häpeää. Heti samana vuonna Seta järjesti ensimmäisen mielenosoituksensa, jossa puolustettiin helsinkiläisestä seurakunnasta homoutensa vuoksi potkut saanutta miestä. Juuri sitä itsekin kaipasi, että ei ole siellä kellarissa vaan kaduilla näkyvissä, eikä kanna häpeää, sanoo Nissinen.

Aiemmin luvulla, tarkemmin vuonna oli myös tehty lakimuutos, jossa laista poistettiin homoseksuaalisten tekojen kriminalisointi. Lakiin kirjattiin kuitenkin korkeammat suojaikärajat homoseksuaalisista teoista kuin heteroseksistä, sekä lakiin asetettiin kehotuskielto, jonka perusteella julkinen kehottaminen samaa sukupuolta olevien väliseen seksiin oli rangaistavaa.

Edelleen siinä oli mukana se, että tässä on jotain eriarvoistavaa. Annettiin puoli leipää, mutta ei koko leipää. Luulen, että monille se oli kuitenkin positiivinen signaali.

Esimerkiksi Helsingissä järjestettiin suosittuja diskoja, jotka keräsivät homokansaa yhteen juhlimaan julkisesti. Studio -nimellä pidetyssä diskossa juhlittiin kaksi kertaa viikossa. Diskon nimi tuli homouden sairausluokituskoodista. Sinne myös heterot uskalsivat tulla mukaan.

Se oli yhdistävä paikka, Jussi Nissinen muistelee. Kunnes vuosikymmenen puolivälissä maailmalta alkoi levitä uutisia uudesta erittäin vaarallisesta taudista. Silloin kaikki muuttui hetkessä. Aids tuli suuren yleisön tietoisuuteen rytinällä, ja mediassa lietsottiin hysteriaa muun muassa käyttämällä taudista nimitystä "homorutto". Hieman aiemmin vuonna homous oli Suomessa poistettu virallisesta sairausluokituksesta, mutta aidsin tulon myötä homoyhteisö joutui jälleen vaikean tilanteen eteen.

Aidsia ei luvun puolivälissä juuri tunnettu, ja uusi tauti herätti huolta koko suomalaisessa yhteiskunnassa, mutta myös homoyhteisössä. Jussi Nissinen muistaa kuinka hänellä oli tuttaviensa kanssa tapana viettää kesäpäiviä auringossa rennosti lekotellen Helsingin uimastadionilla. Aidsin myötä maauimalassa vietettyjen aurinkoisten hetkien ylle kasautui synkkiä pilviä, kun miesten tavaksi tuli tutkia hädissään toistensa käsiä punaisten läiskien varalta.

Punaiset läiskät käsissä saattoivat olla merkki ihotaudista, joka usein esiintyi aidsin yhteydessä. Aidsiin ei alkuaikoina ollut olemassa testiä, jonka perusteella tauti voitiin aukottomasti todentaa. Epätietoisuus kasvatti suurta huolta. Toimiva testi saatiin kuitenkin kehitettyä nopeasti maailmalla, ja testattavaksi Yhdysvaltoihin lähetettiin heti myös arviolta noin suomalaisen verinäytteet.

Ensimmäisessä erässä oli mukana myös Jussi Nissisen näyte. Suomessa Nissiselle tehdyssä verikokeessa tietyt veriarvot olivat herättäneet epäilyjä, ja varmuus piti saada heti, kun toimiva testi sen mahdollisti. Nissisellä ei kuitenkaan todettu tautia, kun testitulokset saapuivat.

Mutta monelle muulle suomalaiselle ensimmäisten aids-testien tulokset olivat synkät. Suomesta lähetetyistä verinäytteistä noin 10 todettiin positiiviseksi. Myös Jussi Nissisen ystäviä kuoli myöhemmin aidsiin, ja hän itse ryhtyi toimimaan Suomen Aids-tukikeskuksen puheenjohtana.

Siihen alkoi tottua, Nissinen toteaa. Vaikka luvulla Nissinen monien muiden homomiesten tapaan joutui elämään aids-kuohunnan keskellä, pystyi hän kuitenkin unelmoimaan myös arkisista asioista.

Helposti ajatellaan, että homomiehillä ei ole mitään isyysvaistoja. Noin kolmikymppisenä Nissisellä oli kova vauvakuume. Se on ihan höpöhöpöä. Tunne oli hyvin "biologinen". Se näyttää lähellä olevat palvelunkäyttäjät, joiden kanssa voi chattailla. Benderillä ei kokeiluni perusteella ole erityisemmin suomalaisia käyttäjiä. Palvelu on myös Grindriä sekavampi, ja tyrkyttää voittoisaa veljeään enemmän maksullista lisäosaa. Benderistä on olemassa myös lesbo- ja bi-naisille suunnattu sovellus , Brenda.

Sitä en ymmärrettävistä syistä kokeillut. Kertokaa ihmeessä, jos kokemusta on! Bender , saatavilla iOS: Ilmainen, saatavilla myös maksullinen lisäosa. Mikäli älypuhelinta ei ole käytössä, tai deittisovellukset muuten tuntuvat vierailta, voi edelleen deittailla ja tutustua ihmisiin myös perinteisesti netissä. Qruiser on pohjoismaiden suurin hlbti-sivusto. Qruiseriin luodaan profiili, johon voi lisätä itsestään hyvinkin laajasti tietoja: Qruiserissa voi tietysti myös kirjoittaa viestejä muille käyttäjille.

Qruiserin käyttäjä on hyvin monipuolista: Toisaalta monipuolisuus voi tulla vähän liiaksikin silmille: Qruiser on niistäkin huolimatta kuitenkin erinomainen sivusto: Myös yhden yön seuraa Qruiserista löytyy.

Perustoiminnot ilmaisia, ostettavissa erillinen kultajäsenyys. Legendaarinen ja ikuisuuksia toiminut Koodi. Chat perustuu käytännössä kokonaan kiihkeästi virittyneisiin privaattikeskusteluihin ja nopean tyydytyksen hakemiseen, netissä tai livenä.

Syvällisempää ja pitkäkestoisempaa seuraa chatista ei kannata etsiä. Simppelillä haulla on helppo etsiä itselle sopivaa seuranhakijoita. Kuten Koodissa, myös Iskurissa etsitään lähinnä seksiseuraa, joskin liikkeellä on vakavammallakin mielellä seuraa etsiviä.

Kovin vakavissaan Iskurista ei kuitenkaan taida kannattaa seuraa etsiä. Palvelu tiedetään yleisesti ottaen aika feikkipitoiseksi. Ei tää blogin kirjoittaja enää deittaile, joten ei voi olettaakaan ajan tasalla olemista. Noi kännyapithaan ei valitettavasti ole koskaan suomen minimaalisissa homopiireissä tulleet käyttöön ja miksi tulisikaan, kun se suuri massa löytyy kaapista niin syvältä, että oman kuvan laittaminen tällaiseen palveluun olisi aivan hirveetä.

Joo, toki postauksen ulkopuolellekin jäi paljon. Halusin pääasiassa kuitenkin kirjoittaa kotimaisista ja sellaisista, joista itselläni on kokemusta. Eikä taida käyttäjiäkään juuri olla. Itse yritin löytää jonkun asetuksen siihen liittyen, mutten löytänyt.

Vai pitääkö windows puhelinten käyttäjien ostaa se versio, jotta se näkyy..? En usko että täytyy! Siellä on ehkä joku ennakkotarkastus kuville? Miten tossa Gindrissä pystyy kirjautumaan ulos, vai onkse onlinena vain jos sovellus on auki?

Syy iloisuudelle paljastui Nissiselle, kun hän lähti ajamaan taksia kohti Arabianrantaa. Lakiin kirjattiin kuitenkin korkeammat suojaikärajat homoseksuaalisista teoista kuin heteroseksistä, sekä lakiin asetettiin kehotuskielto, jonka perusteella julkinen kehottaminen samaa sukupuolta olevien väliseen seksiin oli rangaistavaa. Qruiserista löytynyt muutama kun Helsingissä asusteli! Puistoihin liittyi aina myös väkivallan riski, Nissinen muistelee. Juttu on julkaistu vuonna

Homoseksuaaliseen homoseksiä ryhmäseksiä

Homo karvainenkalu hd Benderistä on olemassa myös lesbo- ja bi-naisille suunnattu sovellusBrenda. Nissinen jäi eläkkeelle muutama vuosi sitten Sexpo-säätiön toiminnanjohtajan paikalta. Studio -nimellä pidetyssä diskossa juhlittiin kaksi kertaa viikossa. Suomesta lähetetyistä verinäytteistä noin 10 todettiin positiiviseksi. Jokaiseen maakuntaan valittiin kilpailutuksella Kelan taksitilauksista vastaava palveluntarjoaja. Myös Jussi Nissisen ystäviä kuoli myöhemmin aidsiin, ja hän itse ryhtyi toimimaan Suomen Aids-tukikeskuksen puheenjohtana. Kyllä tällä on voimakas symbolinen merkitys, kiteyttää Jussi Nissinen.

Live puhelinseksi gay novellit homo